Massagetherapie bij Burn-out

Massagetherapie staat op de Top 5  beste tips om te herstellen van een Burn-out!
Massage bijdraagt aan het hervinden van het contact met het lichaam, het kan zelfs een belangrijke eerste stap vormen. Het advies in de beginfase is dan ook om altijd aanraking van buitenaf in te schakelen om het lichaams-bewustzijn te activeren en massagetherapie is het meest geschikt vorm om bewust te worden van je eigen lichaam.

Massagetherapie kun je helpen om naar je lichaam te leren luisteren, bewuster omgaan met je lichaam, je grenzen te leren aanvoelen, je gaat ruimte ervaren wanneer je opgeslagen pijn is aangeraakt. Je leert jezelf beter kennen, en mag zijn zoals je bent, dat geeft vertrouwen, vertrouwen in jezelf!

Natuurlijk is met één massage niet een burn-out opgelost, maar een therapeutische ontspanningsmassage kan je wel weer even het gevoel geven hoe het aanvoelde om ontspannen te zijn, waardoor de balans tussen lichaam en geest weer verbeterd wordt en je daardoor meer energie krijgt.

Het herstellen van een burn-out heeft tijd nodig en daar kan een massage op regelmatige basis heel goed bij helpen. Het kan het herstel echt bevorderen/ versnellen, maar de massage geeft ook meer ruimte in je hoofd. Hierdoor krijg je weer nieuwe energie, zin om je doelen na te streven en een groter bewustzijn van je lichaam.

Laat lichaam en geest weer één worden!